Trainingstraject ‘Van Organisatie naar Strategisch Merk’

Ben je op zoek naar een manier om klanten en medewerkers langer aan je organisatie te binden? Een duidelijke branding strategie kan je enorm helpen in het ontwikkelen van een overtuigend, aantrekkelijk en onderscheidend merk, gebaseerd op de kernwaarden van je organisatie. Tijdens dit specialize traject leer je aan de hand van de Branding Methode hoe je van je organisatie een strategisch merk maakt. Schrijf je in voor dit traject en ga aan de slag met het opbouwen van een onderscheidende voorkeurspositie.

Creëer een branding strategie

Dit traject is uitermate geschikt voor jou als je sterker in de markt wil staan en op zoek bent naar een manier om je organisatie consistent neer te zetten. In 6 trainingssessies;

  • ontdek je wat de principes zijn van branding;
  • leer je hoe je een succesvolle branding strategie kunt ontwikkelen, waardoor je een onderscheidende voorkeurspositie krijgt in de markt;
  • vergroot je de impact van externe branding door middel van strategische acties;
  • verduidelijk je de interne branding, zodat mensen zich meer betrokken voelen en je medewerkers beter kunt aantrekken en behouden;
  • leer je een sterke reputatie op te bouwen, te behouden en te herstellen na een reputatiecrisis.

Trainingstraject ‘Van Organisatie naar Strategisch Merk’

Kies een groep en kom meer te weten over je trainingsdata.

Data:

22-04-2021, 20-05-2021, 17-06-2021,

Tijd:

13:30 – 16:30

Locatie:

Landgoed Trompenburgh
Zuidereinde 43
1243 KK, ´s-Graveland

icon specialize

Inclusief de extra voordelen van ons Specialize Traject

  • Doe online een beroep op de expertise en ervaring van je kennisteam en trainer
  • Ontvangst van een certificaat na het doorlopen van het trainingstraject.

Prijs:

1995,00 euro

Trainingsprogramma

Dit Specialize Traject bestaat uit 6 actieve trainingssessies op Landgoed Trompenburgh, van ieder 1 dagdeel. Trainingssessies in de ochtend worden afgesloten met een heerlijke lunch en na afloop van sessies in de middag geniet je samen met andere deelnemers van een hapje en een drankje.

Kick Off: Wat is Branding?

  • Wat is branding?
  • Nut van Branding?
  • Waarom is branding belangrijk voor mijn organisatie?

Branding Strategie I

Volgen van een duidelijk stappenplan met o.a. de volgende elementen:

  • Visie
  • Kernwaarden
  • Voice & tone van je brand

Branding Strategie II

Vervolg op vorige workshop:

  • Je brand als persoonlijkheid
  • Visuele identiteit
  • Budget

Externe Impact Vergroten

  • Algemeen bewustzijn van je brand bij breed publiek verhogen
  • Versterken van loyaliteit van je klanten
  • Nieuwe klanten winnen d.m.v. beïnvloedersstrategie (influencers)

Employer Branding

Belang van Employer Branding begrijpen + strategie om dit vorm te geven:

  • Retentie medewerkers
  • Recruitment
  • Betrokkenheid medewerkers

Reputatie Management

  • Hoe bouw je een goede reputatie op?
  • Hoe behoud je een goede reputatie?
  • Hoe herstel je een beschadigde reputatie?

Van Organisatie naar Strategisch Merk

Organisaties met een strategisch merk ontwikkelen een onderscheidende voorkeurspositie en staan sterker in de markt. Klanten en medewerkers vertrekken steeds gemakkelijker naar andere organisaties. Het consistent neerzetten van je organisatie op een aantrekkelijke manier voor extern en interne doeleinden wordt daarom steeds belangrijker. Een duidelijke branding strategie kan je enorm helpen in het ontwikkelen van een overtuigend, aantrekkelijk en onderscheidende brand, gebaseerd op de kernwaarden van je organisatie.

Branding Methode

Tijdens dit traject ga je aan de slag met de Branding Methode. Je doorloopt een compleet proces, waarbij je de methode leert toepassen binnen je eigen organisatie. Daarbinnen ontdek je eerst wat branding precies inhoudt, ontwikkel je een branding strategie, gaan we in op branding specifiek voor klanten, interne branding en komt ook reputatiemanagement aan bod.

De voordelen van onze trainingsaanpak

Kleinschalige groepen

Kleinschalige groepen

Kleine groepen

Je gaat aan de slag met je vaste kennisteam, welke uit gemiddeld 10 personen bestaat. Hierdoor ontstaat een vertrouwde sfeer met veel individuele aandacht. Je trainer kan je zo tijdens de trainingen gericht op weg helpen.

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Wij zijn een stichting. Vanuit ideële gronden stimuleren wij kennisdeling en werken wij op een onpartijdige manier aan je ontwikkeling. Door samen kennis uit te wisselen, leer je van elkaar. We vinden het belangrijk dat jij veel uit ons kennisnetwerk haalt.

Praktijkgericht

Praktijkgericht

Praktijkgericht:

Tijdens onze trainingen leer je niet alleen nieuwe methodes kennen, je gaat er ook daadwerkelijk mee aan de slag. Onder leiding van onze trainer zet je de stappen om nieuwe kennis meteen in de praktijk te kunnen brengen.

Actieve werkvormen

Actieve werkvormen

Actieve werkvormen:

Gedurende de trainingen, worden er diverse actieve werkvormen gebruikt. Momenten van kennisoverdracht, uitwisseling van ervaringen en oefening met de toepassing van methodes worden met elkaar afgewisseld.

Groot kennisnetwerk

Groot kennisnetwerk

Groot kennisnetwerk:

Door je aan te sluiten bij een kennisteam, maak je meteen deel uit van ons Landelijke Kennisnetwerk. Dit zorgt ervoor dat je zowel kunt terugvallen op je teamgenoten als op ons gehele netwerk.

Unieke oplossingsrichtingen

Unieke oplossingsrichtingen

Unieke oplossingsrichtingen:

Onze trainers of je mededeelnemers weten nét even een ander licht op die ene uitdaging te schijnen. Je komt los van je gangbare zienswijze en ontdekt nieuwe, unieke oplossingen.

""Ik was zeer positief verrast over het kennisevent. De bijeenkomst was gericht op persoonlijke ervaringen, maar dan aan de hand van de methode die centraal stond. De methode was hierbij de leidraad en de uitwisseling van ervaringen en inzichten was hierdoor juist interessant.""

- Corneel Penninkhof, ParkBee B.V. -

Volg je liever 1 verkennende trainingssessie over dit thema met je vakgenoten?

Naast dit specialiserende trainingstraject, bieden we ook eenmalige, verkennende sessies met dit thema aan. Bekijk onze kennisevents en kom erachter wanneer jouw vakgenoten met dit thema aan de slag gaan.

 

Online artikelen over innovatie

Laat je inspireren door onze selectie online artikelen met dit thema. Mis niets door je aan te melden voor onze gratis maandelijkse kennisupdate.

Succesvol veranderen met Portfolio Management

Business & Management, Succesvolle Teams

Succesvol veranderen met Portfolio Management

We leven in een wereld die steeds sneller verandert en die daarmee ...

lees meer >
Een aantrekkelijke werkgever worden en blijven

Business & Management, Van Organisatie naar Strategisch Merk

Een aantrekkelijke werkgever worden en blijven

Hoe zorg ik er nu voor dat potentiële werknemers voor mijn organisatie ...

lees meer >
De uitdagingen van een manager in de zorg

Non Profit & Not for Profit, Succesvolle Teams

De uitdagingen van een manager in de zorg

De afgelopen tijd is het wederom duidelijk geworden: de zorg is ...

lees meer >