Trainingstraject Story Marketing

Story marketing gaat voorbij de gebruikelijke missie, visie en waarden die organisaties als leidraad hebben en vertelt het verhaal van een organisatie op een manier die de klant centraal zet. In dit trainingstraject ontwikkel je het unieke verhaal van je organisatie en leer je hoe je daarmee richting geeft aan externe marketing en het interne betrokkenheidsniveau van medewerkers vergroot.

Voor ondernemers, directeuren, managers en leidinggevenden

De specialisatie ‘Story Marketing’ is bedoeld voor ondernemers, directeuren, managers en leidinggevenden uit verschillende sectoren die;

  • graag willen leren hoe zij de aandacht van hun doelgroep kunnen trekken en vasthouden, in een wereld waarin die al door ontzettend veel bedrijven en mediaplatformen wordt opgeëist;
  • een manier zoeken om eenduidig te communiceren op een manier, waar de klant behoefte aan heeft (met de focus op het oplossen van het probleem van de klant);
  • graag meteen de theorie over story marketing in de praktijk brengen door, al gedurende het trainingstraject, aan de slag te gaan met diverse online middelen en platformen;
  • Het betrokkenheidsniveau van medewerkers willen vergroten door middel van het gebruik van verhaalelementen.

Trainingstraject Story Marketing

Kies een groep en kom meer te weten over je trainingsdata.

Data:

2021-01-21, 2021-02-18, 2021-03-18, 2021-04-22, 2021-05-20, 2021-06-17,

Tijd:

09:30 – 12:30

Locatie:

Landgoed Trompenburgh
Zuidereinde 43
1243 KK, ´s-Graveland

Inclusief de extra voordelen van ons Specialize Traject

  • Doe online een beroep op de expertise en ervaring van je kennisteam en trainer, waar en wanneer je daar behoefte aan hebt.
  • Ontvangst van een certificaat na het doorlopen van het trainingstraject.

Prijs:

1995,00 euro

Wat leer je tijdens dit specialisatietraject?

Tijdens de 6 trainingssessies van dit traject, ga je verder dan alleen de theorie van de Story Marketing Methode. Je gaat actief aan de slag met de implementatie van de methode in je organisatie.

  • Je komt erachter wat jou uniek maakt, werkt je unieke verhaal uit en leert hoe je dit uitdraagt.
  • Je krijgt inzicht in waarom verhalen zo krachtig zijn door middel van neurowetenschappelijke inzichten.
  • Je leert welke elementen essentieel zijn voor een succesvol verhaal.
  • Je experimenteert met hetgeen je leert en gaat in kleine groepjes aan de slag met het samenstellen van een verhaal.
  • Je wordt klaargestoomd om je team mee te nemen in het story-marketingproces en je medewerkers te inspireren en motiveren om de methode toe te passen.

Trainingsprogramma

Dit Specialize Traject bestaat uit 6 actieve trainingssessies op /, van ieder 1 dagdeel. Trainingssessies in de ochtend worden afgesloten met een heerlijke lunch. Na afloop van trainingssessies in de middag geniet je samen met de andere deelnemers van een hapje en drankje. 

Kick-off & Buyer Persona (verhaal-elementen 1&2)

  • Bepaling van doelstellingen en persoonlijke groei-uitdagingen.
  • Introductie Story Marketing Methode.
  • Buyer Persona´s.

Verhaal-elementen 3 t/m 7

  • Het positioneren van je organisatie als een gids in het leven van je klanten.
  • Je missie en visie.
  • Klanten een aantrekkelijk plan aanbieden en oproepen tot actie.

Story Marketing & Digitale Communicatie 1

  • Je verhaal eenduidig communiceren via websites, social media en je medewerkers.
  • Aan de slag met verschillende mediamiddelen en online platformen.

Story Marketing & Digitale Communicatie 2

  • Je verhaal eenduidig communiceren via websites, social media en je medewerkers.
  • Aan de slag met verschillende mediamiddelen en online platformen.

Story Marketing & Digitale Communicatie 3

  • Je verhaal eenduidig communiceren via websites, social media en je medewerkers.
  • Aan de slag met verschillende mediamiddelen en online platformen.

Story Marketing voor je Interne Organisatie

  • Het gebruik van de Story Marketing Methode voor je interne communicatie.
  • Hoe ziet je verhaal eruit? En je Leiderschap?

Story Marketing

Story Marketing klinkt gezellig: Fijn naar een mooi verhaal over de totstandkoming van een bedrijf luisteren. Of een goed verteld verhaal over innovatieve producten die je produceert. Niet dus. Je klanten hebben daar weinig interesse in. Ze zijn meer geïnteresseerd in zichzelf; in hun problemen en hun successen. In deze nieuwe, door het INVK ontwikkelde, methode draait het om je klant. Die moet de held van je verhaal zijn, niet jouw merk, product of dienst. Dit is het geheim van succesvolle story marketing.

Aan de slag met de Story Marketing

Wanneer een organisatie haar unieke verhaal duidelijk heeft, geeft dit richting aan externe marketing, maar ook het interne betrokkenheidsniveau van medewerkers. De Story Marketing Methode is een stapsgewijs proces om de verhaalelementen als organisatie te ontdekken en tot een samenhangend verhaal te verbinden. In de methode staan 3 vragen centraal: 1. Wat maakt onze organisatie uniek en onderscheidend? 2. Wat is ons unieke verhaal? 3. Hoe dragen we dat uit? Tijdens de trainingssessies ga je met deze vragen aan de slag.

Vanaf 1 juni gaan onze trainingen weer door!

Iedereen staat door de coronacrisis voor grote uitdagingen. Nog nooit was samen op zoek gaan naar oplossingen belangrijker dan nu. Gelukkig, kunnen we daar vanaf 1 juni weer mee aan de slag gaan tijdens onze trainingssessies. Jullie gezondheid en die van onze medewerkers staat daarbij natuurlijk voorop. Hoe we daarvoor zorgen lees je in ons coronaprotocol.

De voordelen van onze trainingsaanpak

Kleinschalige groepen

Kleine groepen

Je gaat aan de slag met je vaste kennisteam, welke uit gemiddeld 10 personen bestaat. Hierdoor ontstaat een vertrouwde sfeer met veel individuele aandacht. Je trainer kan je zo tijdens de trainingen gericht op weg helpen.

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Wij zijn een stichting. Vanuit ideële gronden stimuleren wij kennisdeling en werken wij op een onpartijdige manier aan je ontwikkeling. Door samen kennis uit te wisselen, leer je van elkaar. We vinden het belangrijk dat jij veel uit ons kennisnetwerk haalt.

Praktijkgericht

Praktijkgericht:

Tijdens onze trainingen leer je niet alleen nieuwe methodes kennen, je gaat er ook daadwerkelijk mee aan de slag. Onder leiding van onze trainer zet je de stappen om nieuwe kennis meteen in de praktijk te kunnen brengen.

Actieve werkvormen

Actieve werkvormen:

Gedurende de trainingen, worden er diverse actieve werkvormen gebruikt. Momenten van kennisoverdracht, uitwisseling van ervaringen en oefening met de toepassing van methodes worden met elkaar afgewisseld.

Groot kennisnetwerk

Groot kennisnetwerk:

Door je aan te sluiten bij een kennisteam, maak je meteen deel uit van ons Landelijke Kennisnetwerk. Dit zorgt ervoor dat je zowel kunt terugvallen op je teamgenoten als op ons gehele netwerk.

Unieke oplossingsrichtingen

Unieke oplossingsrichtingen:

Onze trainers of je mededeelnemers weten nét even een ander licht op die ene uitdaging te schijnen. Je komt los van je gangbare zienswijze en ontdekt nieuwe, unieke oplossingen.

""Ik was zeer positief verrast over het kennisevent. De bijeenkomst was gericht op persoonlijke ervaringen, maar dan aan de hand van de methode die centraal stond. De methode was hierbij de leidraad en de uitwisseling van ervaringen en inzichten was hierdoor juist interessant.""

- Corneel Penninkhof, ParkBee B.V. -

Volg je liever 1 verkennende trainingssessie Story Marketing met je vakgenoten?

Naast dit specialiserende trainingstraject, bieden we ook eenmalige, verkennende sessies met dit thema aan. Bekijk onze agenda en kom erachter wanneer jouw vakgenoten met dit thema aan de slag gaan.

 

Online artikelen over Story Marketing

Laat je inspireren door onze selectie online artikelen met dit thema. Mis niets door je aan te melden voor onze gratis maandelijkse kennisupdate.

De Scrum Master als katalysator voor meer innovatie

ICT, Innovatieve organisaties

De Scrum Master als katalysator voor meer innovatie

Wat kan je als Scrum Master doen om innovatie in je scrum team ...

lees meer >
Scrum werken – help of hinder voor meer innovatie?

ICT, Innovatieve organisaties

Scrum werken – help of hinder voor meer innovatie?

Veel organisaties hebben de behoefte om hun innovatiekracht te ...

lees meer >
Waarom is investeren in je team belangrijk voor een optimale Business Intelligence?

Business & Management, Succesvolle Teams

Waarom is investeren in je team belangrijk voor een optimale Business Intelligence?

De drijvende kracht achter Business Intelligence – de menselijke ...

lees meer >