Trainingssessie Succesvolle Teams Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement

Tijdens deze trainingssessie leer je hoe je als leidinggevende in communicatie, klantcontact en/of klachtenmanagement sterke teams opzet, managet en succesvol houdt. Succesvolle organisaties bestaan uit sterke teams. Als professional in communicatie en klantcontact is het belangrijk om op je team te kunnen bouwen. Zéker met het oog op elkaar rap opvolgende ontwikkelingen en snelle veranderingen in de behoeftes van klanten, is het van essentieel belang om continu aan je team te blijven werken. Alleen zo kan je team de groei doormaken, die nodig is om fijn en efficiënt samen te werken, kennis te ontwikkelen en te innoveren.

Voor leidinggevende professionals communicatie en klantcontact

Deze trainingssessie is bedoeld voor leidinggevende professionals in communicatie en klantcontact zoals:



  • Leidinggevenden klantcontact die het potentieel van hun medewerkers en teams ten volle willen benutten.

  • Communicatiemanagers die meer willen weten over de kracht van teams en de manier waarop dit hun onderneming kan versterken.

  • Hoofden klantcontact die niet alleen willen leren hoe zij sterke teams opzetten, maar ook hoe zij deze succesvol houden.

  • Klachtenmanagers die de betrokkenheid en het werkplezier van hun medewerkers willen vergoten en alles willen weten over de laatste inzichten, als het gaat om het leidinggeven aan succesvolle teams.

  • Leidinggevenden in communicatie en klantcontact die dit alles graag in een kleine, vertrouwde setting leren, met veel persoonlijke aandacht van onze trainer.



Meld je hiernaast aan voor dit event. Maak je al deel uit van dit Kennisteam? Dan ontvang je vanzelf een uitnodiging.

Succesvolle Teams

Succesvolle teams bereiken meer. Na uitgebreid onderzoek komt duidelijk naar voren dat succesvolle organisaties vaak bestaan uit uiterst succesvolle teams. Teams die resultaatgericht zijn, die veel plezier hebben in hun werk, elkaar helpen en die voor een gezamenlijk resultaat gaan, zonder dat er een sterspeler hoeft te zijn. Wie als leidinggevende in communicatie werkzaam is, weet dat je bij het optimaliseren van het contact met klanten vaak snel en adequate moet reageren en handelen. Door continu te werken aan de ontwikkeling van je team(s), zorg je ervoor dat je medewerkers goed op elkaar ingespeeld zijn en op elkaar kunnen bouwen.


Trainingssessie Succesvolle Teams

Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement

Datum:

10 nov 2020
13:30 - 16:30

Locatie:

Landgoed Trompenburgh

Adres:

Zuidereinde 43
1243 KK, ´s-Graveland

Prijs:

395 euro

- -

Leer om succesvolle teams op te zetten, te managen en succesvol te houden



Tijdens deze trainingssessie krijg je alle handvatten mee voor het opzetten en managen van succesvolle teams. Je leert onder andere hoe je;



  • succesvolle teams opzet en samenstelt, waarbinnen plezier in het werk, focus op het behalen van een gemeenschappelijk resultaat en 'elkaar helpen' centraal staan;
  • de signalen herkent dat je team meer potentie heeft;
  • teams goed managet en de motivatie en betrokkenheid van je teamleden vergroot;
  • ervoor zorgt dat je team zich goed ontwikkelt en niet alleen succesvol is, maar ook blijft;
  • jezelf, als manager van een team, optimaal ontwikkelt.

De Team Methode

De INVK - Team Methode focust zich op hoe je succesvolle teams samenstelt en opzet, hoe je deze teams kunt managen en hoe je de signalen kunt herkennen dat jouw team meer potentie heeft dan wat het op dit moment bereikt. Deze bewezen methode kun je in stappen toepassen in je organisatie. Tijdens de trainingssessie behandelen we de methode in kleine kring. Je gaat actief aan de slag en maakt een start met de toepassing ervan in jouw organisatie. Je leert bij het INVK van wetenschappelijk onderzoek, van je vakgenoten en van onze ervaren trainer.

Programma

13:15 – 13:30 Inloop met koffie

13:30 – 13:45 Kick-start van de trainingssessie en introductie van het thema

13:45 – 15:00 Aan de slag met de methode, onder begeleiding van je trainer

15:00 – 15:15 Pauze en netwerkmoment met koffie

15:15 – 16:15 Praktijkoefeningen, onder begeleiding van je trainer

16:15 – 16:30 Eerste stappen voor toepassing in je organisatie & Evaluatie

16:30 INVK Borrel


* In aanloop naar het event toe, kunnen sommige programmaonderdelen nog enigszins veranderen 

Vanaf 1 juni gaan onze trainingen weer door!

Iedereen staat door de coronacrisis voor grote uitdagingen. Nog nooit was samen op zoek gaan naar oplossingen belangrijker dan nu. Gelukkig, kunnen we daar vanaf 1 juni weer mee aan de slag gaan tijdens onze trainingssessies. Jullie gezondheid en die van onze medewerkers staat daarbij natuurlijk voorop. Hoe we daarvoor zorgen lees je in ons coronaprotocol.

De voordelen van onze trainingsaanpak

Kleinschalige groepen

Kleine groepen

Je gaat aan de slag met je vaste kennisteam, welke uit gemiddeld 10 personen bestaat. Hierdoor ontstaat een vertrouwde sfeer met veel individuele aandacht. Je trainer kan je zo tijdens de trainingen gericht op weg helpen.

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Wij zijn een stichting. Vanuit ideële gronden stimuleren wij kennisdeling en werken wij op een onpartijdige manier aan je ontwikkeling. Door samen kennis uit te wisselen, leer je van elkaar. We vinden het belangrijk dat jij veel uit ons kennisnetwerk haalt.

Praktijkgericht

Praktijkgericht:

Tijdens onze trainingen leer je niet alleen nieuwe methodes kennen, je gaat er ook daadwerkelijk mee aan de slag. Onder leiding van onze trainer zet je de stappen om nieuwe kennis meteen in de praktijk te kunnen brengen.

Actieve werkvormen

Actieve werkvormen:

Gedurende de trainingen, worden er diverse actieve werkvormen gebruikt. Momenten van kennisoverdracht, uitwisseling van ervaringen en oefening met de toepassing van methodes worden met elkaar afgewisseld.

Groot kennisnetwerk

Groot kennisnetwerk:

Door je aan te sluiten bij een kennisteam, maak je meteen deel uit van ons Landelijke Kennisnetwerk. Dit zorgt ervoor dat je zowel kunt terugvallen op je teamgenoten als op ons gehele netwerk.

Unieke oplossingsrichtingen

Unieke oplossingsrichtingen:

Onze trainers of je mededeelnemers weten nét even een ander licht op die ene uitdaging te schijnen. Je komt los van je gangbare zienswijze en ontdekt nieuwe, unieke oplossingen.

Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement

Het Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement brengt klachtenmanagers, communicatiemanagers en leidinggevenden klantcontact samen. Door middel van trainingen leren zij over uiteenlopende managementthema´s, delen zij hun kennis en verbeteren ze hun leiderschapsvaardigheden. Door jezelf bij dit team van je vakgenoten aan te sluiten, vergroot je je netwerk en zorg je ervoor dat je gedurende het hele jaar up-to-date blijft over nieuw ontwikkelingen op het gebied van klantcontact.