Trainingssessie Efficiënter en Wendbaarder worden Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement

Een flexibele mindset is ontzettend belangrijk voor alle medewerkers van je organisatie die een rol spelen in de ervaring van jullie klanten. Tijdens deze trainingssessie leer je hoe je jouw organisatie wendbaar maakt, zodat je beter op snelle ontwikkelingen en veranderende klantwensen kunt inspelen. Speciale aandacht gaat uit naar de manier waarop je de juiste, flexibele cultuur creëer, waarin het draait om continu leren, vernieuwen en verbeteren.

Voor Leidinggevenden in Communicatie en Klantcontact

Deze trainingssessie is bedoeld voor leidinggevenden communicatie en professionals die zich bezighouden met het optimaliseren van het klantcontact, zoals:



  • Leidinggevenden die binnen hun bedrijf of organisatie verantwoordelijk zijn voor het klantcontact en graag willen weten hoe zij hun medewerkers flexibel aan kunnen sturen en voor de juiste cultuur binnen hun team en organisatie zorgen.

  • Communicatiemanagers die de ervaring van de klant willen optimaliseren en zich ervan bewust zijn dat die ervaring valt of staat met de efficiënte en flexibiliteit van verschillende onderdelen van de organisatie. 

  • Hoofden klantcontact die willen leren hoe zij bij mensen een wendbare mindset kunnen creëren.

  • Klachtenmanagers en communicatieprofessional die dit alles graag in een kleine, vertrouwde setting leren, met veel persoonlijke aandacht van onze trainer.



Meld je hiernaast aan voor dit event. Maak je al deel uit van dit Kennisteam? Dan ontvang je vanzelf een uitnodiging.

Flexibel en Efficiënt Klachtenmanagement

Onder invloed van (technologische) ontwikkelingen veranderen klantenwensen in een rap tempo. Het wordt steeds belangrijker om daar snel en adequaat op in te spelen. Dit vereist flexibiliteit en een proactieve aanpak. Het vergroten van de wendbaarheid van je team of organisatie vergt wel iets van je medewerkers; meer efficiëntie in hun werk een een flexibele mindset. Tijdens deze trainingssessie ga je hier aan de hand van de Wendbaarheid Methode mee aan de slag.


Trainingssessie Efficiënter en Wendbaarder worden

Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement

Datum:

9 jun 2020
13:30 - 16:30

Locatie:

Landgoed Trompenburgh

Adres:

Zuidereinde 43
1243 KK, ´s-Graveland

Prijs:

395 euro

- -

Leer hoe je je team, afdeling of organisatie wendbaar en flexibel maakt



Tijdens deze trainingssessie krijg je alle handvatten mee om je team, afdeling of organisatie 'leniger' en meer ‘agile’ te maken. Je leert onder andere hoe je;



  • jezelf, je team en organisatie efficiënter en flexibeler maakt, waardoor je beter op veranderingen in je omgeving in kunt spelen;
  • een cultuur van continue verbetering creëert, waarbij medewerkers flexibel zijn en werken aan een organisatie die nooit af is;
  • vanuit je leidinggevende rol voor de juiste flexibele mindset bij mensen kunt zorgen;
  • door wendbaarder te worden, sneller, beter, duurzamer en/of goedkoper te werk kunt gaan en beter op de behoeftes van je klanten in kunt spelen.

De Wendbaarheid Methode

Tijdens de trainingssessie ga je samen met je vakgenoten, onder leiding van onze ervaren INVK-trainer aan de slag met de Wendbaarheid Methode. De INVK Wendbaarheid Methode focust zich op het efficiënter maken van de organisatie, het creëren van de juiste mindset en cultuur binnen teams en het wendbaarder en flexibeler maken van organisaties. Je leert hoe je deze, door het INVK ontwikkelde methode, aan de hand van enkele praktische stappen, toepast binnen je eigen organisatie. De methode wordt in kleine kring behandeld, je leert bij het INVK van wetenschappelijk onderzoek, van je vakgenoten en van onze ervaren en betrokken trainer.

Programma

13:15 – 13:30 Inloop met koffie

13:30 – 13:45 Kick-start van de trainingssessie en introductie van het thema

13:45 – 15:00 Aan de slag met de methode, onder begeleiding van je trainer

15:00 – 15:15 Pauze en netwerkmoment met koffie

15:15 – 16:15 Praktijkoefeningen, onder begeleiding van je trainer

16:15 – 16:30 Eerste stappen voor toepassing in je organisatie & Evaluatie

16:30 INVK Borrel


* In aanloop naar het event toe, kunnen sommige programmaonderdelen nog enigszins veranderen 

Vanaf 1 juni gaan onze trainingen weer door!

Iedereen staat door de coronacrisis voor grote uitdagingen. Nog nooit was samen op zoek gaan naar oplossingen belangrijker dan nu. Gelukkig, kunnen we daar vanaf 1 juni weer mee aan de slag gaan tijdens onze trainingssessies. Jullie gezondheid en die van onze medewerkers staat daarbij natuurlijk voorop. Hoe we daarvoor zorgen lees je in ons coronaprotocol.

De voordelen van onze trainingsaanpak

Kleinschalige groepen

Kleine groepen

Je gaat aan de slag met je vaste kennisteam, welke uit gemiddeld 10 personen bestaat. Hierdoor ontstaat een vertrouwde sfeer met veel individuele aandacht. Je trainer kan je zo tijdens de trainingen gericht op weg helpen.

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Kennisdeling zonder winstoogmerk

Wij zijn een stichting. Vanuit ideële gronden stimuleren wij kennisdeling en werken wij op een onpartijdige manier aan je ontwikkeling. Door samen kennis uit te wisselen, leer je van elkaar. We vinden het belangrijk dat jij veel uit ons kennisnetwerk haalt.

Praktijkgericht

Praktijkgericht:

Tijdens onze trainingen leer je niet alleen nieuwe methodes kennen, je gaat er ook daadwerkelijk mee aan de slag. Onder leiding van onze trainer zet je de stappen om nieuwe kennis meteen in de praktijk te kunnen brengen.

Actieve werkvormen

Actieve werkvormen:

Gedurende de trainingen, worden er diverse actieve werkvormen gebruikt. Momenten van kennisoverdracht, uitwisseling van ervaringen en oefening met de toepassing van methodes worden met elkaar afgewisseld.

Groot kennisnetwerk

Groot kennisnetwerk:

Door je aan te sluiten bij een kennisteam, maak je meteen deel uit van ons Landelijke Kennisnetwerk. Dit zorgt ervoor dat je zowel kunt terugvallen op je teamgenoten als op ons gehele netwerk.

Unieke oplossingsrichtingen

Unieke oplossingsrichtingen:

Onze trainers of je mededeelnemers weten nét even een ander licht op die ene uitdaging te schijnen. Je komt los van je gangbare zienswijze en ontdekt nieuwe, unieke oplossingen.

Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement

Het Landelijk Kennisteam Klantcontact en Klachtenmanagement brengt klachtenmanagers, communicatiemanagers en leidinggevenden klantcontact samen. Door middel van trainingen leren zij over uiteenlopende managementthema´s, delen zij hun kennis en verbeteren ze hun leiderschapsvaardigheden. Door jezelf bij dit team van je vakgenoten aan te sluiten, vergroot je je netwerk en zorg je ervoor dat je gedurende het hele jaar up-to-date blijft over nieuw ontwikkelingen op het gebied van klantcontact.