Online story telling tips voor fysiotherapeuten

Zorg & Gezondheid, Story Marketing / 6 December 2019

De vraag naar fysiotherapeuten stijgt. Dit heeft meerdere oorzaken waaronder vergrijzing (het aantal ouderen stijgt èn wordt steeds ouder) en toenemende chronische ziektes. Daar komt bij dat mensen met een blessure of lichamelijke klachten tegenwoordig steeds vaker zelf de keuze maken om een fysiotherapeut te bezoeken en niet wachten op een verwijzing van de huisarts.

De zoektocht naar een fysiotherapeut begint voor veel mensen online. In Nederland wordt er per maand online meer dan 200.000 keer gezocht op termen zoals: Fysio Utrecht of Manueel Therapeut Bergen. Zodra mensen een keuze uit het online aanbod hebben gemaakt willen ze meteen een afspraak kunnen maken. Dit is goed nieuws voor fysio praktijken! Maar, zoals de vraagt stijgt, stijgt ook het aanbod van fysiotherapeuten dus is het van groot belang goed vindbaar te zijn online en de nieuwe klant voor u te winnen.

Hier alvast drie tips voor online story telling die u zichtbaar en relevant maken voor de zoekende nieuwe patiënt:

1.Communiceer een helder eigen verhaal

Door uw eigen verhaal, uw raison d’être glashelder te vertellen trekt u de juiste nieuwe cliënten aan. Waarin onderscheidt u zich? Wat is precies uw doelgroep? Welke belofte maakt u aan uw doelgroep? Het is belangrijk dat de doelgroep die u wil bereiken zich herkent in uw verhaal en zo sneller overtuigd zijn dat u de juiste match bent om een afspraak mee te maken.

2.Hou het fris

Het delen van de (succes) verhalen van uw patiënten wekt vertouwen bij potentiële nieuwe patiënten. Juist die verhalen van patiënten die uw kernwaarden bevestigen en versterken zijn van grote waarde op het bereiken van uw doelgroep. Update regelmatig nieuwe klantverhalen – dit zorgt voor een hogere vindbaarheid in online zoekmachines.

3. Deel nieuwe ontwikkelingen in uw branche

Deel ook eigen verhalen over nieuwe behandeltechnieken of preventiemethoden.

Mensen die last hebben van een kwaal zoeken vaak op het internet naar oefeningen of behandelingen die de kwaal kunnen verhelpen. Informatieve en gedetailleerde verhalen vanuit uw eigen ervaring over kwalen die u behandelt of juist hoe ze te voorkomen kunnen lezers ervan overtuigen wanneer nodig voor uw praktijk te kiezen.

De INVK bijeenkomst voor fysiotherapeuten op 05-02-2020 is een uitgelezen kans om samen met vakgenoten meer over story marketing te leren en te delen. We zien u graag tijdens het Landelijk Kennisteam Fysio en Manuele Therapie!

Evelien Marie Brinkerink

Evelien Marie Brinkerink

Blog schrijver

Landelijk Kennisteam Fysio en Manuele Therapie

In het Landelijk Kennisteam Fysio en Manuele Therapie komen fysiotherapeuten en manueel therapeuten samen om kennis te delen, hun managementvaardigheden te ontwikkelen en unieke oplossingen voor gemeenschappelijke uitdagingen te vinden. Je aansluiten bij dit team geeft je de kans om, in een selecte groep vakgenoten, continu aan je kennis en managementvaardigheden te werken. Dit, door middel van inspirerende trainingen, onder leiding van ervaren trainers.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouw, Innovatieve organisaties

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouwen is altijd in beweging blijvenDe bouw staat nooit stil. Er ...

lees meer >
Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Communicatie & Marketing, Succesvolle Teams

Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Koud ijzer buigt nietDe afdeling klantcontact wordt niet altijd ...

lees meer >
Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Industrie, Logistiek & Transport, Succesvolle Teams

Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Ga jij fluitend naar je werk?Of misschien nog belangrijker: gaat ...

lees meer >