Moet ik als notariskantoor aan branding doen?

Juridisch, Van Organisatie naar Strategisch Merk / 7 February 2021

De meeste notariskantoren houden zich niet bezig met branding. Vaak is tijd en kennis de grote boosdoener waardoor er niet voldoende gebouwd wordt aan een merk. En dat is zonde. Maar hoe zorg je er voor dat je opvalt tussen je concurrenten? Hierbij enkele handvatten!
 

Wees persoonlijk

Dit is een belangrijke voorwaarden als je aan merk gaat bouwen. Mensen willen zien wie hun belangen gaat behartigen. Ze doen zaken met jou als notaris en niet met je kantoor. Veelal zijn het de kleine dingen die het doen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een mooi teamfoto op jullie website? Of jullie profielfoto’s met een wat informelere beschrijving over wat jullie bezig houdt in jullie vrijetijd? Maar een leuke post op social media van het bedrijfsuitje mét groepsfoto zal het ook goed doen.

Stel je cliënten vragen

Stel vragen aan je cliënten. Bijvoorbeeld waarom heb je voor mij als notaris gekozen? Wat was je eerste indruk van ons kantoor? Je zult zien dat ze zaken noemen die jij vanzelfsprekend vindt of juist waar jij niet aan had gedacht. Hierdoor kom je tot inzichten die van grote waarde zijn voor je merk en je helpen dit verder uit te bouwen.

Je positionering in de markt

Je positionering is een van de belangrijkste middelen om als notariskantoor succesvol te zijn in een concurrerende markt. Maar waar moet je allemaal aan denken bij het positioneren van je merk? Een positionering moet: betekenisvol zijn voor je cliënten, geloofwaardig zijn voor je kantoor en last but not least: zorg dat je boven je concurrenten uitspringt. Voldoet je kantoor hieraan? Dan ben je op de goede weg om succesvol te worden.

Leer hoe je van je praktijk een sterk merk maakt

Tijdens het Kennisevent Van Organisatie naar Strategisch Merk krijg je alle handvatten mee om een sterke reputatie op te bouwen en vast te houden.

  • Leer hoe je als notariskantoor een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgt en behoudt, zowel als werkgever voor (potentiële) medewerkers als voor (potentiële) cliënten.
  • Kom erachter hoe je, door van je notariskantoor een sterk merk te maken, het personeelsverloop van je organisatie kunt verlagen en een aantrekkelijke werkgever wordt.
  • Wissel ervaringen uit met je vakgenoten. Leer van elkaar, breng elkaar op nieuwe ideeën en vergroot je netwerk.
  • Leer welke rol voor jou als leidinggevende is weggelegd bij het bouwen van een sterk merk rondom je organisatie.
  • Lees naderhand de booklet van de Branding Methode en ga aan de slag met alle bijbehorende workshops.

 

Meld je aan voor het kennisevent van het INVK

Wil je graag deelnemen? Dat kan! Op 17 maart 2021 organiseert het INVK het Landelijk Kennisteam Notarissen. Dit Kennisevent is actief en je gaat zelf aan de slag! Je komt inspiratie opdoen, je zult praktische tools meekrijgen en andere inzichten van collega’s horen. De trainers behandelen de theorie van het thema om je daarna met een werkvorm in kleinere groepen continu aan de slag te zetten

Wil jij je aanmelden voor dit kennisevent? Of liever eerst meer informatie ontvangen? Klik dan hier.

 


Sanne Immerzeel

Sanne Immerzeel

Landelijk Kennisteam Notarissen

Het Landelijk Kennisteam Notarissen is er speciaal voor notarissen en notaris-eigenaren. In een selecte groep van ambtsgenoten pakken zij gezamenlijke uitdagingen aan en gaan ze tijdens hun trainingen aan de slag met uiteenlopende managementthema´s. Door je bij dit team aan te sluiten werk je dus niet alleen aan je eigen succes, maar breng je ook elkaars kennis naar een hoger niveau. Je levert een waardevolle bijdrage aan de kennisdeling binnen de notarisbranche en helpt elkaar vooruit tijdens jullie eigen trainingen.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

Contract management en efficiëntie in roerende tijden

Business & Management, Efficiënter en Wendbaarder worden

Contract management en efficiëntie in roerende tijden

Heel wat bedrijven bevinden zich als gevolg van de aanhoudende ...

lees meer >
Hoe de risk manager een succesvol team samenstelt

Financieel, Succesvolle Teams

Hoe de risk manager een succesvol team samenstelt

Als risk manager hou je je bezig met het inschatten en beperken ...

lees meer >
Experts in van A naar B maar hoe zit het met de innovatie in het bedrijf?

Industrie, Logistiek & Transport, Innovatieve organisaties

Experts in van A naar B maar hoe zit het met de innovatie in het bedrijf?

De wereld verandert snel en continu. En de impact van al die veranderingen ...

lees meer >