Influencer Marketing in 2020

Communicatie & Marketing, Innovatieve organisaties / 4 February 2020

Influencer Marketing heeft de afgelopen jaren een enorme sprong gemaakt. Het gebruik maken van influencers om producten aan te prijzen is inmiddels niet meer weg te denken.

De populaire influencers roemen je product op hun social media kanalen op een subtiele manier en zorgen voor een enorm bereik. Het inzetten van influencers kost geld, maar vaak veel minder dan wanneer je een complete reclamecampagne moet financieren. Influencer Marketing is dus booming en het ziet ernaar uit dat deze manier van reclame maken nog lang niet zijn hoogtepunt heeft bereikt.

Ontwikkeling van influencer marketing

Hoe ontwikkelt deze trend zich het komende jaar? Waar moet je rekening mee houden als je influencer marketing in je marketingmix opneemt in het jaar 2020? Hoe zorg je ervoor dat je als marketeer meelift op het succes van influencers, zonder vast te houden aan trends die inmiddels voorbij gewaaid zijn. Hoe zorg je ervoor dat influencer marketing ook in 2020 bijdraagt aan het succes van jouw producten?

Deel de content van je influencers

Waar het in de vorige jaren vooral draaide op de reclame die influencers op hun eigen kanalen maakten voor jouw producten is het in 2020 tijd om de boel eens om te draaien. Of eigenlijk om hetzelfde te doen als jouw influencers voor jou doen. Influencers cree¨ren namelijk een enorme hoeveelheid content, en die content wordt goed bekeken en gelezen. Anders waren het immers geen influencers geweest. Dus waarom zou je die content niet gebruiken voor jouw eigen kanalen? Video’s, foto’s, teksten, reviews van influencers over jouw product. Al deze zaken kun je delen op productpagina’s of je eigen websites. Bovendien kun je zulke content ook perfect gebruiken in bijvoorbeeld e-mail marketing. Daarnaast is het natuurlijk goud om influencer content te gaan adverteren

Sparren over marketing

Wil je weten hoe het is om samen te werken met influencers of ben je benieuwd hoe je jouw samenwerking met influencers naar een hoger plan tilt? Dan kan sparren met vakgenoten je misschien wel verder helpen. Als je je aanmeldt voor het Landelijk Overleg Marketing sluit je je aan bij een groep vakgenoten waarmee je zulke kennis kunt delen. Tijdens speciaal voor jou georganiseerde bijeenkomsten op een prachtige locatie in Nederland kun je samen met je vakgenoten en een INVK consultant praten over de laatste trends als het gaat om marketing. Niet alleen over influencer marketing maar ook over andere zaken die jou als marketeer verder kunnen helpen in het vak.

Karin Leijen

Karin Leijen

Content producer /freelance tekstschrijver voor onder meer het INVK. Werkt locatie onafhankelijk en kan daardoor overal ter wereld zorgen voor interessante content voor bedrijven. 


Landelijk Kennisteam Marketing

In het Landelijk Kennisteam Marketing delen leidinggevenden marketing en commercieel directeuren hun kennis en ontwikkelen zij hun leiderschapsvaardigheden. Je aansluiten bij dit team geeft je de kans om, in een selecte groep vakgenoten, continu aan je kennis en vaardigheden als leidinggevende te werken. Tijdens de trainingen staat kennisdeling centraal en werk je in deze kleine groep met vakgenoten, onder leiding van een ervaren trainer aan je succes.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouw, Innovatieve organisaties

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouwen is altijd in beweging blijvenDe bouw staat nooit stil. Er ...

lees meer >
Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Communicatie & Marketing, Succesvolle Teams

Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Koud ijzer buigt nietDe afdeling klantcontact wordt niet altijd ...

lees meer >
Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Industrie, Logistiek & Transport, Succesvolle Teams

Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Ga jij fluitend naar je werk?Of misschien nog belangrijker: gaat ...

lees meer >