Hoe communiceert u het hart van uw accounting bedrijf?

Financieel, Story Marketing / 14 October 2019

Onderzoek heeft aangetoond dat 95% van alle aankoopbeslissingen onbewust gemaakt worden door emotie en dat mensen na de aankoop van iets een logisch klinkende redenering fabriceren om hun beslissing te onderbouwen. Hoe goed u als accountant dus bekend staat om het leveren van goed kwalitatief werk, het is aan te raden om emotie in uw marketing strategie mee te nemen. Maar hoe? Story marketing is een manier om een kloppend hart vol emotie te creëren in uw on- en offline communicatie.

Hier geven we een aantal tips hoe u via aanpassingen in de tekst van uw website emotie kan injecteren om de sympathie van klanten en nieuwe klanten te winnen.

Het verhaal van uw bestaansrecht

Aan de basis van elk bedrijf, elke organisatie ligt een verhaal. Ooit bent u of is uw baas begonnen met een carrière in accounting – daar zit een verhaal achter. Waarom, hoe, wanneer? Het vertellen van dit persoonlijke verhaal kan hèt onderscheid maken tussen u en uw competitie. Let wel, een winnend verhaal focust niet op de feitelijke details maar vooral op beweegredenen achter keuzes die u gemaakt heeft. Klanten zoeken meer dan feitelijke product of service details. Ze zoeken (onbewust) herkenning en een persoonlijke emotionele connectie. Herkenning creëert vertrouwen en in de keuze van een accountant speelt vertouwen een grote rol.

Maak van uw mensen het middelpunt

Succesvolle marketing steunt op persoonlijke relaties. Een potentiële klant moeten uw service de beste vinden maar moet vooral ook een connectie voelen met de persoon achter de service die hij/zij nodig heeft . In de ‘Meet The Team’ sectie van uw website kunt u naast het belichten van de professionele kundigheid van collega’s/werknemers ook hun persoonlijke verhaal en karakter laten zien. Social Media is ook een veelgebruikt platform om het persoonlijke en professionele profiel van medewerkers te promoten en emotie aan uw bedrijfsnaam te linken. Foto’s van collega’s aan het werk ‘behind the scene’ of notificaties met betrekking tot hun persoonlijke leven zoals een huwelijk of nieuwe baby geven een gezicht en emotie aan een merknaam.

Focus op de dromen en ambities van uw (potentiële) klant

Gebruik uw website (en andere media kanalen) voor het delen van verhalen (case studies) van uw bestaande klanten om uit te leggen hoe uw service heeft bijgedragen in het verwezenlijken van hun specifieke dromen en ambities. Het communiceren van positieve ervaringen van bestaande klanten is van onschatbare waarde in de slag om de klant en draagt in hoge mate toe aan het wekken van vertouwen in een organisatie. Waar mogelijk gebruik hier ook foto materiaal om de hoofdpersoon van het verhaal – uw klant- een gezicht te geven.

Elk accountants kantoor heeft een hart want elk accountants kantoor is opgemaakt uit mensen – partners, werknemers en klanten, allemaal met hun eigen verhaal dat door middel van story marketing gebruikt kan worden ter verbetering en versterking van het bedrijfsimago.

Het Landelijk Kennisteam Accountants van het INVK focust op 10 maart 2020 op de rol van story telling in deze branche. Aan de hand van de INVK CX (Customer Experience) Methode richten we ons op de vraag hoe een goed verhaal in elkaar zit en hoe story telling kan bijdragen in het bereiken van uw doelen. We verwelkomen u graag als deelnemer op 10 maart 2020!

Evelien Marie Brinkerink

Evelien Marie Brinkerink

Blog schrijver

Landelijk Kennisteam Accountants

In het Landelijk Kennisteam Accountants delen accountants hun kennis en ontwikkelen zij hun leiderschapsvaardigheden. Je aansluiten bij dit team geeft je de kans om, in een selecte groep vakgenoten, continu aan je kennis en vaardigheden als leidinggevende te werken. Tijdens de trainingen staat kennisdeling centraal en werk je in deze kleine groep met vakgenoten, onder leiding van een ervaren trainer aan je succes.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouw, Innovatieve organisaties

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouwen is altijd in beweging blijvenDe bouw staat nooit stil. Er ...

lees meer >
Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Communicatie & Marketing, Succesvolle Teams

Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Koud ijzer buigt nietDe afdeling klantcontact wordt niet altijd ...

lees meer >
Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Industrie, Logistiek & Transport, Succesvolle Teams

Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Ga jij fluitend naar je werk?Of misschien nog belangrijker: gaat ...

lees meer >