Een aantrekkelijke werkgever worden en blijven

Business & Management, Van Organisatie naar Strategisch Merk / 24 November 2020

Hoe zorg ik er nu voor dat potentiële werknemers voor mijn organisatie kiezen? En hoe zorg ik ervoor dat ze zich binden aan ons? Wij verklappen je enkele punten om een aantrekkelijke werkgever te worden en je concurrentie achter je te laten.

Zelfstandigheid en flexibiliteit

Medewerkers vinden het prettig om zelfstandig te kunnen handelen en verantwoordelijkheid te nemen. Belangrijk is ook de wijze waarop er leiding wordt gegeven. Is dat inspirerend of juist demotiverend? Uit onderzoek blijkt dat eigenlijk iedereen wel behoefte heeft aan inspirerend leiderschap. Een aantrekkelijke werkgever inspireert en motiveert. Het geven van regelmatige feedback en complimenten wordt daarbij als zeer positief beschouwd.

Goede medewerkers behouden

Het behouden van goede, bekwame én gemotiveerde medewerkers is lastig in een tijd waarin ook andere werkgevers meedingen om de kwaliteiten van jouw medewerker. Het is uiterst belangrijk om jouw organisatie goed te laten draaien en te laten groeien. En `even` iemand anders zoeken, aannemen en wegwijs maken gaat niet. Dat kost namelijk tijd én geld. Wees er dus alert op dat je je medewerkers veel en oprecht aandacht geeft. Wees die aantrekkelijke werkgever. Neem jouw medewerkers niet voor lief, er wordt namelijk aan ze getrokken.

Leer hoe je van je praktijk een sterk merk maakt

Tijdens het Kennisevent Van Organisatie naar Strategisch Merk krijg je alle handvatten mee om een sterke reputatie op te bouwen en vast te houden.

  • Leer hoe je als organisatie een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgt en behoudt, zowel als werkgever voor (potentiële) medewerkers als voor (potentiële) klanten.
  • Kom erachter hoe je, door van je organisatie een sterk merk te maken, het personeelsverloop van je organisatie kunt verlagen en een aantrekkelijke werkgever wordt.
  • Wissel ervaringen uit met je vakgenoten. Leer van elkaar, breng elkaar op nieuwe ideeën en vergroot je netwerk.
  • Leer welke rol voor jou als leidinggevende is weggelegd bij het bouwen van een sterk merk rondom je organisatie.
  • Lees naderhand de booklet van de Branding Methode en ga aan de slag met alle bijbehorende workshops.

 

Meld je aan voor het kennisevent van het INVK

Wil je graag deelnemen? Dat kan! Op woensdag 20 januari 2021 organiseert het INVK het Landelijk Kennisteam Product Management. Dit kennisevent is actief en je gaat zelf aan de slag! Je komt inspiratie opdoen, je zult praktische tools meekrijgen en andere inzichten van collega’s horen. De trainers behandelen de theorie van het thema om je daarna met een werkvorm in kleinere groepen continu aan de slag te zetten

Wil jij je aanmelden voor dit kennisevent? Of liever eerst meer informatie ontvangen? Klik dan hier.

Sanne Immerzeel

Sanne Immerzeel

Landelijk Kennisteam Product Management

In het Landelijk Kennisteam Product Management komen ICT-productmanagers, -directeuren en -hoofden samen om kennis te delen, hun managementvaardigheden te ontwikkelen en unieke oplossingen voor uitdagingen te vinden. Je aansluiten bij dit team geeft je de kans om, in een selecte groep vakgenoten, continu aan je kennis en vaardigheden als leidinggevende te werken. Dit, door middel van inspirerende trainingen, onder leiding van ervaren trainers.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

Hoe bereik je samen flexibeler en efficiënter onderwijs?

Onderwijs, Efficiënter en Wendbaarder worden

Hoe bereik je samen flexibeler en efficiënter onderwijs?

Wil jij ook efficiënter onderwijs dat zijn doelstellingen behaald, ...

lees meer >
Hoe je een brug slaat naar een succesvol team : 3 pijlers

Bouw, Succesvolle Teams

Hoe je een brug slaat naar een succesvol team : 3 pijlers

Als leidinggevende binnen de civiele techniek, ben je niet alleen ...

lees meer >
Master worden van een succesvol team - INVK

ICT, Succesvolle Teams

Master worden van een succesvol team - INVK

Als Scrum Master ben je continu bezig om werkprocessen binnen je ...

lees meer >