Dat staat als een huis: hoe bouw je een strategisch merk

Bouw, Van Organisatie naar Strategisch Merk / 21 April 2021

De meeste bedrijven in de  bouwnijverheid houden zich niet bezig met branding. Vaak is tijd en kennis de grote boosdoener waardoor er niet voldoende gebouwd wordt aan een merk. Maar ook een veel gehoorde is: onze klanten komen hier al jaren! Waarom zouden we iets veranderen? Wij leggen je uit waarom het juist zo belangrijk is om als bedrijf in de bouwnijverheid juist wél aan branding te doen en hoe je je klanten en medewerkers voor je wint.

 

Wees persoonlijk

Dit is een belangrijke voorwaarden als je aan merk gaat bouwen. Mensen willen zien wie hen gaat helpen met bijvoorbeeld de bouw van het nieuwe kantoorpand. Ze doen zaken met jou en niet met je kantoor. Veelal zijn het de kleine dingen die het doen. Wat dacht je bijvoorbeeld van een mooie teamfoto op jullie website? Of een leuke blog met praktijkvoorbeelden? Succes gegarandeerd!

Stel je klanten vragen

Stel vragen aan je klanten. Bijvoorbeeld waarom heb je voor ons gekozen? Wat was je eerste indruk van ons bedrijf? Je zult zien dat ze zaken noemen die jij vanzelfsprekend vindt of juist waar jij niet aan had gedacht. Hierdoor kom je tot inzichten die van grote waarde zijn voor je merk en je helpen die verder uit te bouwen.

Je positionering in de markt

Je positionering is een van de belangrijkste middelen om als bedrijf succesvol te zijn in een concurrerende markt. Maar waar moet je allemaal aan denken bij het positioneren van je merk? Een positionering moet: betekenisvol zijn voor je klanten, geloofwaardig zijn voor je kantoor en last but not least: zorg dat je boven je concurrenten uitspringt. Voldoet je kantoor hieraan? Dan ben je op de goede weg om succesvol te worden.

Leer hoe je van je praktijk een sterk merk maakt

Tijdens het Kennisevent Van Organisatie naar Strategisch Merk krijg je alle handvatten mee om een sterke reputatie op te bouwen en vast te houden.

  • Leer hoe je als manager uit de bouwnijverheid een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgt en behoudt, zowel als werkgever voor (potentiële) medewerkers als voor (potentiële) klanten.
  • Kom erachter hoe je, door van je bedrijf een sterk merk te maken, het personeelsverloop van je organisatie kunt verlagen en een aantrekkelijke werkgever wordt.
  • Wissel ervaringen uit met je vakgenoten. Leer van elkaar, breng elkaar op nieuwe ideeën en vergroot je netwerk.
  • Leer welke rol voor jou als leidinggevende is weggelegd bij het bouwen van een sterk merk rondom je bedrijf.
  • Lees naderhand de booklet van de Branding Methode en ga aan de slag met alle bijbehorende workshops.

 

Meld je aan voor het kennisevent van het INVK

Wil je graag deelnemen? Dat kan! Op 31 mei 2021 organiseert het INVK het Landelijk Kennisteam Bouwnijverheid. Dit Kennisevent is actief en je gaat zelf aan de slag! Je komt inspiratie opdoen, je zult praktische tools meekrijgen en andere inzichten van collega’s horen. De trainers behandelen de theorie van het thema om je daarna met een werkvorm in kleinere groepen continu aan de slag te zetten.

Wil jij je aanmelden voor dit kennisevent? Of liever eerst meer informatie ontvangen? Klik dan hier.

 

 

Sanne Immerzeel

Sanne Immerzeel

Landelijk Kennisteam Bouwnijverheid

Het Landelijk Kennisteam Bouwnijverheid bestaat uit directeuren en leidinggevenden van ondernemingen in de bouw. Samen leren zij over uiteenlopende managementthema´s en pakken ze gezamenlijke uitdagingen aan. Door je bij dit team aan te sluiten werk je dus niet alleen aan je eigen succes, maar breng je ook elkaars kennis naar een hoger niveau. Je levert een waardevolle bijdrage aan de kennisdeling binnen de bouwsector en helpt elkaar vooruit tijdens jullie management trainingen.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

3 tips om een inspirerend leider te worden

Business & Management, Invloedrijk leiderschap

3 tips om een inspirerend leider te worden

De huidige samenleving schreeuwt steeds harder om inspirerende ...

lees meer >
Van service manager IT naar invloedrijk leider

ICT, Invloedrijk leiderschap

Van service manager IT naar invloedrijk leider

De huidige samenleving schreeuwt steeds harder om inspirerende ...

lees meer >
Hoe de operationeel manager invloedrijk leiding geeft

Business & Management, Invloedrijk leiderschap

Hoe de operationeel manager invloedrijk leiding geeft

De huidige samenleving schreeuwt steeds harder om inspirerende ...

lees meer >