Bouwen aan een sterk merk als business developer

Business & Management, Van Organisatie naar Strategisch Merk / 16 March 2021

Niet iedere Business Development Manager houdt zich bezig met branding. Tijd en kennis is in de meeste gevallen de grote boosdoener. Hierdoor kan er niet voldoende gebouwd worden aan een strategisch merk. Maar om je concurrenten voor te blijven kun je niet achterblijven. Hoe pak je dit nu aan? Wij geven je 3 handvatten!

 

Stel je klanten vragen

Stel vragen aan je klanten. Bijvoorbeeld waarom heb je voor mij als business developer gekozen? Wat was je eerste indruk van onze organisatie? Je zult zien dat ze zaken noemen die jij vanzelfsprekend vindt of juist waar jij niet aan had gedacht. Hierdoor kom je tot inzichten die van grote waarde zijn voor je merk en je helpen die verder uit te bouwen.

 

Wees openhartig en persoonlijk

Dit is een belangrijke voorwaarden als je aan merk gaat bouwen. Mensen willen zien met wie ze zaken doen. Mooi dat daar een kantoor bij hoort, maar het belangrijkste is de gene wie er achter zit, de persoon zelf.  In de meeste gevallen zijn het maar heel kleine dingen die het hem doen. Denk bijvoorbeeld aan een leuke post op social media van jullie als team. Of een persoonlijk stukje over de medewerkers in een nieuwsbrief.

Je positionering in de markt

Je positionering is een van de belangrijkste middelen om als organisatie succesvol te zijn in een concurrerende markt. Maar waar moet je allemaal aan denken bij het positioneren van je merk? Een positionering moet: betekenisvol zijn voor je klanten, geloofwaardig zijn voor je kantoor en last but not least: zorg dat je boven je concurrenten uitspringt. Voldoet je kantoor hieraan? Dan ben je op de goede weg om succesvol te worden.

Leer hoe je van je praktijk een sterk merk maakt

Tijdens het Kennisevent Van Organisatie naar Strategisch Merk krijg je alle handvatten mee om een sterke reputatie op te bouwen en vast te houden.

  • Leer hoe je als organisatie een authentieke en onderscheidende voorkeurspositie verkrijgt en behoudt, zowel als werkgever voor (potentiële) medewerkers als voor (potentiële) klanten.
  • Kom erachter hoe je, door van je organisatie een sterk merk te maken, het personeelsverloop van je organisatie kunt verlagen en een aantrekkelijke werkgever wordt.
  • Wissel ervaringen uit met je vakgenoten. Leer van elkaar, breng elkaar op nieuwe ideeën en vergroot je netwerk.
  • Leer welke rol voor jou als leidinggevende is weggelegd bij het bouwen van een sterk merk rondom je organisatie.
  • Lees naderhand de booklet van de Branding Methode en ga aan de slag met alle bijbehorende workshops.

 

Meld je aan voor het kennisevent van het INVK

Wil je graag deelnemen? Dat kan! Op 22 april 2021 organiseert het INVK het Landelijk Kennisteam Business Development Management. Dit Kennisevent is actief en je gaat zelf aan de slag! Je komt inspiratie opdoen, je zult praktische tools meekrijgen en andere inzichten van collega’s horen. De trainers behandelen de theorie van het thema om je daarna met een werkvorm in kleinere groepen continu aan de slag te zetten.

Wil jij je aanmelden voor dit kennisevent? Of liever eerst meer informatie ontvangen? Klik dan hier.

 


Sanne Immerzeel

Sanne Immerzeel

Landelijk Kennisteam Business Development

In het Landelijk Kennisteam Business Development komen leidinggevenden business development samen om kennis te delen, hun managementvaardigheden te ontwikkelen en unieke oplossingen voor uitdagingen te vinden. Je aansluiten bij dit team geeft je de kans om, in een selecte groep vakgenoten, continu aan je kennis en vaardigheden als leidinggevende te werken. Dit, door middel van inspirerende trainingen, onder leiding van ervaren trainers.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

3 tips om een inspirerend leider te worden

Business & Management, Invloedrijk leiderschap

3 tips om een inspirerend leider te worden

De huidige samenleving schreeuwt steeds harder om inspirerende ...

lees meer >
Van service manager IT naar invloedrijk leider

ICT, Invloedrijk leiderschap

Van service manager IT naar invloedrijk leider

De huidige samenleving schreeuwt steeds harder om inspirerende ...

lees meer >
Hoe de operationeel manager invloedrijk leiding geeft

Business & Management, Invloedrijk leiderschap

Hoe de operationeel manager invloedrijk leiding geeft

De huidige samenleving schreeuwt steeds harder om inspirerende ...

lees meer >