Hoe zorg je er als Service Manager IT voor dat je organisatie snel kan reageren op veranderingen in de behoeften van je klant?

ICT, Efficiënter en Wendbaarder worden / 10 June 2020

Het belangrijkste is goed kunnen vooruitdenken over de veranderingen die komen gaan en je daar zo goed mogelijk op voorbereiden. Zeker in onze huidige samenleving, waar alles steeds sneller gaat, en al helemaal op het gebied van de IT. Toch kunnen we soms nog verrast worden door een onvoorziene situatie, het huidige coronavirus is daar het perfecte voorbeeld van. Wie had een paar maanden geleden gedacht dat een groot deel van de Nederlandse bedrijven, van de ene op de andere dag, zijn mensen naar huis zou moeten sturen om van daaruit te werken?

Het belang van een wendbare organisatie

Op gebied van IT en ICT is dit een enorme uitdaging want er is weinig tot geen voorbereidingstijd om dit voor al je klanten zo snel mogelijk in te kunnen voeren. In zo’n situatie moet je een organisatie hebben die niet alleen gewend is aan veranderingen, maar ook snel kan reageren op een adequate manier. De juiste mindset binnen een organisatie is dan het belangrijkste ingrediënt om succesvol te kunnen zijn. Zonder deze wordt het moeilijk om met een vloeiende beweging alle neuzen dezelfde kant op te kunnen krijgen om je klanten snel goede oplossingen te kunnen bieden.

Bij INVK hebben we een training die specifiek gericht is op Service Managers IT, Service Managers ICT, Service Delivery Managers IT, Service Level Managers en hoe deze hun organisatie efficiënter en wendbaarder kunnen maken.

Wij hebben hiervoor de beproefde INVK Wendbaarheid Methode ontwikkelt, die zich focust op hoe je een organisatie efficiënter kunt maken door de juiste mindset en cultuur binnen teams te creëren. Hierdoor maak je de organisatie als geheel wendbaarder en flexibeler.

Wil je weten hoe je een organisatie efficiënter maakt?

Tijdens het Landelijk Kennisteam Service Managers IT op 10 november 2020 op Landgoed Trompenburgh leer je samen met andere managers uit de IT en ICT-sector hoe je je organisatie efficiënt en wendbaar maakt. Als leidinggevende ben je de spil in dit proces. De training wordt gedaan in een kleine groep onder de leiding van een ervaren INVK-trainer. Niet alleen van de trainer zul je veel leren, maar ook van de wetenschap en van je tafelgenoten. Op deze dag zul je een start maken met de toepassing van de INVK Wendbaarheid Methode op jouw organisatie.

Schrijf je in!
Wil je je organisatie in de goede richting laten groeien door deze efficiënter en wendbaarder te maken. Wil je je mensen de tools kunnen geven om de juiste mindset en cultuur te kunnen creëren?

Kom naar de volgende training van het Landelijk Kennisteam Service Managers IT.

Nuria Martinez

Nuria Martinez

Vertalen van teksten is al een tijdje mijn werk en dat doe ik met veel plezier. Toch wou ik meer doen met schrijven, zelf ook teksten creëren in plaats van alleen vertalen. Inmiddels schrijf ik al een tijdje artikels in het Engels en Spaans. Bij INVK heb ik de mogelijkheid gekregen om ook aan de slag te gaan met schrijven in het Nederlands. 

Landelijk Kennisteam Service Managers IT

Het Landelijk Kennisteam Service Managers IT bestaat uit leidinggevende professionals in IT Service Management. Samen delen zij hun kennis, ontwikkelen zij hun vaardigheden en vinden zij oplossingen voor hun uitdagingen. Je aansluiten bij dit team geeft je de kans om, in een selecte groep vakgenoten, deel te nemen aan inspirerende trainingssessies, onder leiding van ervaren trainers.

Deel dit artikel:

Gerelateerde blogs

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouw, Innovatieve organisaties

Wat heb jij te leveren aan innovatie in de bouwsector?

Bouwen is altijd in beweging blijvenDe bouw staat nooit stil. Er ...

lees meer >
Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Communicatie & Marketing, Succesvolle Teams

Een klantcontact team dat het ijzer smeedt als het heet is

Koud ijzer buigt nietDe afdeling klantcontact wordt niet altijd ...

lees meer >
Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Industrie, Logistiek & Transport, Succesvolle Teams

Hoe zorg je als operationeel manager ervoor dat je team zich goed voelt en succes heeft?

Ga jij fluitend naar je werk?Of misschien nog belangrijker: gaat ...

lees meer >